Korang nk tahu sesuatu tak??

Korang nk tahu sesuatu tak??

cari duit ni susah tau..
tapi nk habiskan senang je..perasan tak??

point sebenar yg saya nk bgtau ni adalah...
saya dah mula bkerja hari ni..
Yeay!!

Hari Pertama Kerja
 Best
 Kije saya ni kne meet ramai orang
 Merupakan satu pengalaman yg baru
 Dapat kenali pelbagai gelagat manusia sejagat ni hah...
 Apapun, saya dlm proses belajar dan mcari pengalaman..

Satu lagi...
sapa kat sini yg fresh grad yg belom konvo??
saya..sayaa...sayaaaa..
saya dah habis blajar end of last year..dlm bln 12 thun lepas..
dan dalam masa 4 bulan duk cari kije ni..
semua company cam ssh je nk amik saya kije..
byk gak cmpany yg saya anta resume..

sebab apa???
entah laa..saya kurang pasti sbbnya..
oppss..oppss..opssss..
ternyata bkn sbb result periksa saya ye...
Alhamdulillah result agak meyakinkan..hehe

So, ada laa saya tanya-tanya dan apa yg saya dpt tahu adalah..
 company takut fresh grad ni high demand
 takut nnti lps konvo dpt kije lain dan tinggalkn company dieorg

ERKKK???!
tu ke sbbnya??
tak patut btul laa..
perasan tak byk kije memerlukan "pengalaman" sbg salah satu syarat tuk dpt kerja..
perasan tak??
dah kalau cam tu je sbbnya byk company taknak amik fresh grad ni kije..
mana laa kite-kiteorg ni nk cari "pengalaman" tu??
cer cite mana nk cari???
tak faham betul laa...

So, skrg ni, 
saya akan sambar je yg apa-apa saja jenis kije yg smpai kt saya skrg ni..
dah tak boleh nk memilih skrg ni..
at least saya ada "pengalaman" tu kan??

Rasa HatiKu...
Apa pun, saya berharap sgt company-company tu cuba consider tuk amik fresh grad ni tuk kije kat company korang, sebab walaupun kiteorg takda "pengalaman" tapi kiteorg ada semangat tuk bkerja..
ye mmg gaji tu penting..tapi asalkan berpatutan dgn kijenya, bg saya takda masalah..
saya tak pernah terfikir tuk demand high salary ke apa ke..
asalkan kije tu halal cukuplah..


sapa nk tingkatkan "gaji" dia dari ChurpChurp..blh exchange link ng saya ok..
cam biasa klik yg saya..saya klik yg awk..

   

4 comments:

  1. betul tu..duit tu cepat je keluar macam air..
    bila dapat je gaji, cepat2 yaya bank in dlm bank..nanti tak la terguna sbb tak rajin nak g bank ni..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus tu..tak boleh nk ada byk sgt duit dlm tgn ni..tkut mcm2 nk beli nti..hihi

      Delete
  2. betul tu nak cari duit mmg susah tapi habiskan duit senang je.kenala pandai merancang kewangan.nampaklah kemana perginya duit kite..hehe..selamat bekerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 saya blh nk merancang kwangan saya nti..takut plak nanti, nth mana2 plak gaji tu nti..hehehe
      oh trima ksh =)

      Delete