Curi masa

 Disebabkan harini masuk kerja 
noon shift, 
nak curi masa sikit post something laa..

Nak crita pasal breakfast laa pagi ni..
Tak ramai antara kita semua ni yang suka breakfast, termasuk sayaaa. 
Saya tak makan pagi.
Maksudnya saya skip breakfast.
Sebab bila saya breakfast, saya akan:
1. Sakit perut pagi hari
2. Lambat bersiap
3. Sakit perut lagi 
4. Sebab sakit perut akan melambatkan saya bersiap

So, konklusinya, saya tak makan pagi sebab takut sakit perut dan lambat bersiap.

Tak bagus tauu!

Saya tahu breakfast bagus tuk kita mulakan hari kita.
Kita perlukan tenaga untuk mula bekerja. 
Breakfast juga bagus tuk diet tau.
Tapi mungkin dah tabiat, sejak zaman sekolah saya tak breakfast dan terbawa sampai sekarang.

Mungkin 1 hari nanti saya akan cuba tak skip breakfast saya..
Mungkin saya akan mula dgn minum milo dulu atau makan roti sekeping.
Mungkin akan jadi kebiasaan kelak.
Sebab mana laa tahu kan, 
nanti kena siapkan breakfast tuk 
suami or mertua ke...hehehe 
So, tak la kekok sgt kan...hahaha
(Sampai situ pemikiran..hahaha)

K laa...
Nak masuk dapur bancuh milo segelas, then still ada sikit masa tuk brsiap masuk kerja nanti.

Have a good day everyone! 
Take care :D

2 comments:

  1. hehe kalau Lissa, makan breakfast macam makan lunch. haha tak boleh skip!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau breakfast dah mcm lunch..die pgil breaklunch...hihihi

      Delete