Tak faham betul laa...

Haisshh tak faham betul laa dgn manusia zaman sekarang ni...
terutamanya "perempuan"...
memang susah nak faham sorang perempuan ni kan..
aku pun kdg2 tak faham dgn diri aku..
ni kan plak nk faham org lain...

Yang buat aku tak faham sgt2 ni adalah...
sorang perempuan yang dah rampas bf aku...
jujur mmg aku marah sgt...
sapa tak marah bila bf kena rampas kn??
hati sakti, mata bengkak sbb nangis, marah2, mmg tak leh nak ckp laa kn...
tapi, bila dh fikir secara mndalamnya dan secara rasional
sampai bila nk marah?? smpai bila nak simpan dendam??

sbb jodoh tu kuasa Allah..semuanya di tangan Allah...
jujur mmg aku sayang sgt2 kt bf aku, tp klu mmg jodoh aku takde ng dia,
aku nak wt cmne kn?? kena laa terima ketentuan Allah...
tp klu betul jodoh ak dgn dia, aku yakin dia akn kmbali kt aku...
mgkin bukan masanya tuk aku dgn dia bsama..so tgu je laa kn...

berbalik kpd si perempuan tadi ni...
aku try add dia kt fb...
nak tau tak dia wt pe??
dia block aku kot...
BLOCK????
aku tak faham knapa smpai nak block aku??
aku add dia bkn sbb nak serang dia ke apa ke...
aku just nk add, mgkn nk bg ceramah skit...hahaha
takde laa..aku cuma nk tinggalkn pesan kt dia...
jujur mmg takde niat kt hati nak gaduh ng sape2...
aku cuma nk bgtau dia sesuatu je...
pe dia ''sesuatu'' tu??? 
biar aku je laa yg tau k..huhuhu

Sebab bila ckp psl jodoh ni, 
kita tak tahu...sbb itu rahsia Allah...
kita blh setia ng bf/gf kita slama mana pun, 
tapi klu dia tu bukan jodoh kita, tak kemana gak kan...

Pape pun aku tetap yakin bahawa 
Jodoh, Pertemuan, Ajal dan Maut tu
Semua di Tangan Allah Yang Maha Esa
percaya laa...InsyaAllah, Allah tahu pe yg tbaek buat kita...


No comments:

Post a Comment